Warsztaty w Pobierowie

Już drugi rok z rzędu członkowie Grup Regionalnych IPMA Polska spotkali się w ośrodku szkoleniowym Uniwersytetu Szczecińskiego w nadmorskim Pobierowie na Seminarium Zarządzania Projektami, które odbyło się 17-19 października 2014 r. Gospodarzem i organizatorem tegorocznego spotkania – podobnie jak w zeszłym roku - była Zachodniopomorska Grupa Regionalna, która przybyła na warsztaty pod kierownictwem Dziekana Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego prof. Piotra Niedzielskiego. Tematyka tegorocznych warsztatów oscylowała wokół  umacniania sieci IPMA Polska w regionach.

Seminarium rozpoczęło się od prezentacji dokonań poszczególnych Grup Regionalnych w ciągu minionego roku. Prelegenci wymienili swoje doświadczenia w zakresie wyznaczania celów strategicznych dla poszczególnych Grup Regionalnych. Głos zabierali przedstawiciele Grup Regionalnych, m.in.: Bogumił Dałkowski oraz Łukasz Sienkiewicz (Dolnośląska Grupa Regionalna); Bolesław Bernyś (Zarząd IPMA Polska, Mazowiecka Grupa Regionalna); Karolina Pietrzak oraz Krzysztof Zasiadły (Wielkopolska Grupa Regionalna); Joanna Rzempała (Zachodniopomorska Grupa Regionalna).

Postanowienia podjęte na seminarium:

  1. Odrębne logo dla GR. W trakcie warsztatów postawiono problem: czy Grupy Regionalne powinny mieć swoje logo odrębne od ogólnego logo IMPA, które promowałoby działalność GR w regionach? Większość członków GR była za wspólnym logo IPMA Polska i Grup Regionalnych.
  2. Stworzenie podręcznika procedur IPMA Polska. Podjęto decyzję odnośnie uporządkowania procedur formalnych związanych z funkcjonowaniem Grup Regionalnych. Jacek Danecki z WGR zbierze istniejące procedury, a Bolesław Bernyś z MGR opracuje je razem z biurem IPMA i przekaże w postaci podręcznika do Grup Regionalnych.
  3. Informatyczne działanie IPMA Polska – strona www IPMA Polska i Grup Regionalnych. Członkowie IPMA Polska wskazali jednogłośnie na potrzebę informatycznego wsparcia działalności IPMA, a w szczególności poszczególnych Grup Regionalnych. Pod kierownictwem przewodniczącego DGR Łukasza Sienkiewicza przeprowadzono warsztaty, w trakcie których określono 5 najważniejszych funkcjonalności oczekiwanych od nowej strony www Stowarzyszenia. Są to:
    • samodzielne redagowanie treści
    • informacje ogólne
    • informacje o eventach
    • system rejestracji oraz mailing
    • repozytorium na pliki
    Wdrożeniem ww. funkcjonalności zajmie się Michał Słupski z MGR.

  4. Nowe projekty w zakresie IPMA-Student. Joanna Rzempała (Zachodniopomorska Grupa Regionalna) przedstawiła możliwości zewnętrznego finansowania projektów związanych z IPMA Student (np. prze Narodowe Centrum Badań i Rozwoju). Jak podkreśliła przewodnicząca ZGR, takie projekty to nie tylko pozyskanie środków finansowych na zorganizowanie płatnych staży oraz certyfikatów IPMA Student dla młodzieży akademickiej, ale także żywa promocja marki IPMA wśród studentów i przedsiębiorców.
  5. Aktualizacja pakietu korzyści indywidualnych i instytucjonalnych członków IPMA Polska. W trakcie warsztatu moderowanego przez B.Bernysia z MGR sporządzono propozycję katalogu korzyści dla członków indywidualnych i instytucjonalnych. Katalog ten – po opracowaniu przez biuro IPMA Polska - będzie przekazany do GR.
  6. Tworzenie bazy wiedzy Project Managera. Członkowie IPMA Polska zgadzają się jednogłośnie, iż baza wiedzy jest najważniejszym czynnikiem przyciągającym nowych członków do naszego Stowarzyszenia i proces jej budowania powinien przebiegać wieloetapowo, aby ustrzec się błędów wynikłych z pochopnego działania. Niezbędne jest aktywne zaangażowanie wszystkich Grup Regionalnych w ten proces.
  7. Weryfikacja strategii Young Crew. W trakcie Seminarium nakreślono charakter współpracy z Young Crew Polska, stowarzyszeniem młodych adeptów zarządzania projektami, które wyrosło z IPMA. Członkowie IPMA zgodnie stwierdzili, iż niezbędna jest weryfikacja strategii Young Crew Polska.

Podsumowując, Seminarium Zarządzania Projektami wykazało, że służy ono nie tylko wymianie informacji pomiędzy poszczególnymi Grupami Regionalnym, ale jest okazją do nawiązywania osobistych kontaktów i miejscem do wypracowania rozwiązań istotnych dla rozwoju marki IPMA Polska.