IPMA Polska współpracuje ze Stowarzyszeniem Interim Managers
IPMA Polska podpisała ze Stowarzyszeniem Interim Managers umowę o współpracy, której celem jest wzajemne promowanie oraz kształcenie umiejętnosci związanych ze specjalnością zarządzania projektami, programami i portfelami projektów oraz w zakresie interim managementu.
Interim Manager (określany po polsku Menadżerem do Zadań Specjalnych lub Czasowym Menadżerem) to wysokiej klasy specjalista wynajęty do przeprowadzenia określonego procesu, projektu lub zadania w firmie. Niezależnie od sytuacji na rynku, jego celem jest podniesienie wartości firmy (np. poprzez restrukturyzację, wdrożenie nowych procedur, wprowadzenie procesów jakościowych, itp.).
Firmy poszukują IM wówczas, gdy potrzebują przeprowadzić skomplikowane zmiany lub projekty, a w swoich szeregach nie mają odpowiedniej osoby, bądź potrzebują spojrzenia z zewnątrz (osoby niezaangażowanej w wewnętrzne sprawy firmy i niezwiązanej z nią emocjonalnie).
Interim Management najczęściej jest stosowany w takich projektach, jak:
- Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
- Wprowadzanie firmy na giełdę
- Zmiany właścicielskie
- Wypracowanie i wdrożenie nowych procedur lub struktur w firmie
- Potrzeba wsparcia dla konkretnego menagera lub działu (np. w trudnej sytuacji rynkowej, bądź podczas wejścia na nowe rynki)
- Zarządzanie dużymi projektami, jakich dotąd firma nie realizowała
- Sytuacja kryzysowa
- Oraz szybkie zastąpienie nieobecnego menadżera (np. w momencie przewlekłej choroby).
Stowarzyszenie Interim Managers powstało 5 lat temu z inicjatywy osób, które na co dzień wdrażają w życie idee interim managementu. Po więcej informacji nt. SIM zapraszamy na stronę internetową: http://stowarzyszenieim.org/