Modyfikacje w strukturze egzaminu IPMA-D

Zgodnie z informacjami przedstawionymi na spotkaniu ośrodków szkoleniowych i autoryzowanych trenerów (13.09.2014) informujemy, iż z dniem 1 stycznia 2015 roku wejdzie w obieg nowy zestaw egzaminacyjny IPMA-poziom-D.

Struktura egzaminu po modyfikacji:

- egzamin będzie zawierał więcej zadań obliczeniowych, mniej pytań testowych,

- zostanie ograniczona liczba rozdziałów zawierających pytania testowe, które sprawdzają kompetencje techniczne,

- większy nacisk będzie położony na umiejętności praktyczne,

- liczba punktów (120) pozostanie taka sama,

- obszary kompetencji: Kompetencje techniczne (75%) – będą weryfikowane w praktyce, a nie pytaniami testowymi, Kompetencje behawioralne (12,5%), Kompetencje kontekstowe (12,5%),

- zmieni się forma egzaminu: Testy wyboru (25%), Pytania otwarte (16,5%), Zadania otwarte (16,5%), Zadania obliczeniowe (42%).

 
JESTBĘDZIE

5 rozdziałów pytań testowych (po 10 pytań w każdym rozdziale)

3 rozdziały pytań testowych (po 10 pytań w każdym rozdziale)
2 rozdziały pytań otwartych (po 5 pytań)bez zmian

2 rozdziały zadań otwartych (każdy po jednym zadaniu opartym na tym samym studium przypadku)

bez zmian
3 rozdziały zadań obliczeniowych (każdy po jednym zadaniu niezależnym od innych)5 rozdziałów zadań obliczeniowych (każdy po jednym zadaniu niezależnym od innych)

W związku z tym zwracamy się do Państwa z prośbą o uwzględnienie tych zmian w procesie przygotowania do egzaminu IPMA-D.

W przypadku pytań lub wątpliwości służymy pomocą.

 

Biuro Cert IPMA Polska