Modyfikacje w strukturze egzaminu IPMA-D
Zgodnie z informacjami przedstawionymi na spotkaniu ośrodków szkoleniowych i autoryzowanych trenerów (13.09.2014) informujemy, iż z dniem 1 stycznia 2015 roku wejdzie w obieg nowy zestaw egzaminacyjny IPMA-poziom-D.
Struktura egzaminu po modyfikacji:
- egzamin będzie zawierał więcej zadań obliczeniowych, mniej pytań testowych,
- zostanie ograniczona liczba rozdziałów zawierających pytania testowe, które sprawdzają kompetencje techniczne,
- większy nacisk będzie położony na umiejętności praktyczne,
- liczba punktów (120) pozostanie taka sama,
- obszary kompetencji: Kompetencje techniczne (75%) – będą weryfikowane w praktyce, a nie pytaniami testowymi, Kompetencje behawioralne (12,5%), Kompetencje kontekstowe (12,5%),
- zmieni się forma egzaminu: Testy wyboru (25%), Pytania otwarte (16,5%), Zadania otwarte (16,5%), Zadania obliczeniowe (42%).
JEST | BĘDZIE |
5 rozdziałów pytań testowych (po 10 pytań w każdym rozdziale) | 3 rozdziały pytań testowych (po 10 pytań w każdym rozdziale) |
2 rozdziały pytań otwartych (po 5 pytań) | bez zmian |
2 rozdziały zadań otwartych (każdy po jednym zadaniu opartym na tym samym studium przypadku) | bez zmian |
3 rozdziały zadań obliczeniowych (każdy po jednym zadaniu niezależnym od innych) | 5 rozdziałów zadań obliczeniowych (każdy po jednym zadaniu niezależnym od innych) |
W związku z tym zwracamy się do Państwa z prośbą o uwzględnienie tych zmian w procesie przygotowania do egzaminu IPMA-D.
W przypadku pytań lub wątpliwości służymy pomocą.
Biuro Cert IPMA Polska