Prelegenci
Prelegenci Warsztatów Young Crew 2013
Tom Taylor
BIO:
Tom Taylor to doświadczony project manager z Wielkiej Brytanii. Prezes brytyjskiego stowarzyszenia zarządzania projektami Association for Project Management (APM), współzałożyciel organizacji Buro Four, dyrektor firmy dashdot i Profesor Wizytujący Uniwersytetu Salford. Tom Taylor znany jest jako: pewny siebie i energiczny mówca, prezenter, wydawca i autor wielu publikacji na temat innowacyjnego biznesu i nietypowych kwestii zarządzania, doświadczony i entuzjastyczny wykładowca i kierownik szkoleń, zdobywca nagród, bardzo doświadczony project manager, doradca, konsultant. Więcej informacji na stronach www.dashdot.co.uk oraz www.tomtaylor.info.
TEMAT:
“Ten or more Misunderstandings about Project Budgeting”
The iron triangle covers time, performance (including quality and scope) and budget.
Any misunderstandings in these key areas might cause confusion, crisis, embarrassment and worse.
Clarity and consistency would appear to be beneficial.
Obviously the project managers will be absolutely clear and consistent on such matters – well hopefully!
But the team members, clients and stakeholders might occasionally have different views, experiences and expectations.
This presentation will concentrate on Budget – some possible misunderstandings – how project managers might spot them – what they might do about them.
2). Ewa Bołoczko
BIO:
Posiada wieloletnie doświadczenie w administracji publicznej, a konkretnie w realizacji projektów informatycznych o charakterze usprawnieniowym/biznesowym. Jej kompetencje skupiają się wokół zarządzania procesowego (BPMN), zagadnień dotyczących komunikacji wewnętrznej (intranety i wewnętrzne bazy wiedzy) i wdrażania systemów informatycznych (zarządzanie dokumentacją elektroniczną, workflow, ITSM, MS Sharepoint, systemy do zarządzania projektami itp.). Praca zarówno w instytucjach państwowych, jak i biznesowych spowodowała, iż jest nie tylko doświadczonym project managerem, ale także doskonale rozumiejącym pracę administracji doradcą i konsultantem.
TEMAT:
„Dlaczego komunikacja w projekcie jest ważna? Doświadczenia z projektów w administracji centralnego szczebla”
PL
Jest wiele sposobów oceny działań komunikacyjnych w projekcie. Sprawdzenie, czy zaplanowana strategia działa i przynosi oczekiwane efekty, jest niezbędne zarówno na początku, jak i w trakcie realizacji każdego przedsięwzięcia. Konsekwencje braku komunikacji mogą być bardzo dotkliwe, z drugiej strony nie ma sensu prowadzić działań komunikacyjnych, które nie zaspokoją potrzeb uczestników projektu. Wiarygodne komunikaty przekazywane w odpowiedniej formie i czasie mogą zdziałać cuda. W jaki sposób zaplanować i zrealizować skuteczna strategie komunikacyjna? W jaki sposób nie przesadzić z ilością komunikatów? Kto ma być odbiorca komunikacji? Jakie są największe trudności w realizacji strategii komunikacyjnych? Prezentacja odpowie na te pytania w oparciu o konkretne przykłady projektów wdrażanych w administracji publicznej.
EN
There are many ways of evaluating communication activities in a project. At the beginning as well as during the implementation of each project, it is crucial to ensure that the planned strategy works well and is effective. Consequences of the lack of communication can be very serious, however, there is no need to undertake communication activities which will not match the needs of the project participants. Reliable messages communicated in an appropriate form and time can work miracles. In what ways should we plan and put into action an effective communication strategy? How can we avoid the danger of communicating too many messages? Who should be the communication addressee? What are the most serious difficulties in the implementation of communication strategies? This presentation will answer these questions, using specific examples of projects implemented in the public administration.
BLOK A
1). Martyniuk Daniel, Lachowicz Łukasz
BIO:
Daniel Martyniuk (Senior Menedżer w Deloitte Business Consulting) jest doświadczonym dyrektorem projektów, który od ponad 13 lat specjalizuje się w zwiększaniu efektywności realizacji projektów oraz wdrażaniem organizacyjnych metod i struktur ulepszania zarządzania portfelem projektów w celu poprawienia ich przejrzystości, wyboru właściwych projektów do realizacji oraz optymizacji wykorzystania ograniczonych zasobów. Doświadczenia Daniela obejmują wdrożenia wielu narzędzi zarządzania projektami i portfelem projektów (w tym CA ClarityTM PPM) dla organizacji rządowych, jak również firm z branży bankowej oraz ubezpieczeniowej.
Daniel jest absolwentem programu International MBA (IMBA) w Schulich School of Business (York University w Toronto), posiada certyfikaty Project Management Professional (PMP®) oraz PRINCE2® Practitioner.
Łukasz Lachowicz (Senior Konsultant w Deloitte Business Consulting) posiada ponad 5 letnie doświadczenie konsultingowe zdobyte podczas projektów strategicznych i optymalizacyjnych w obszarze IT, realizowanych dla branży bankowej, ubezpieczeniowej, energetycznej, e-commerce oraz dla sektora publicznego. Doświadczenia Łukasza obejmują m.in. organizację, wsparcie i prowadzenie biura projektu podczas projektów wdrażania systemów informatycznych oraz łączenia spółek (Post Merger Integration), optymalizację metod zarządzania i bilansowania portfela projektów (w tym opracowanie modelu „scoringu” projektów), przeprowadzanie audytu projektu pod względem zgodności z metodyką PRINCE2, identyfikację i szacowanie korzyści wynikających z wdrożenia podejścia projektowego. Łukasz jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, posiada certyfikat PRINCE2® Practitioner.
TEMAT:
„Korzyści z wykorzystania metodyk zarządzania projektami, programami i portfelem projektów na przykładzie przygotowania do organizacji Turnieju EURO 2012 w Polsce”
Wdrażanie i stosowanie tzw. „najlepszych praktyk” oraz sprawdzonych metodyk zarządzania projektami a również programami i portfelami projektów stało się standardem nie tylko w międzynarodowych korporacjach sektoru prywatnego, ale również w sektorze publicznym, nie tylko za granicą, ale również w Polsce. Pod koniec 2012 roku, Deloitte stanął przed zadaniem oszacowania korzyści wynikających z przyjętego przez rządową Spółkę PL.2012 podejścia do zarządzania projektami w ramach przygotowań Polski do UEFA EURO 2012. W zakres obszarów ocenianych przez Deloitte, wchodziło nie tylko wdrożenie podejścia projektowego, ale również cały zakres działań Spółki, skutkujących przeprowadzeniem organizacji przygotowań do Turnieju w sposób projektowy (w tym również decyzję o wyborze, oraz sposób wyboru, metodyki i systemu informatycznego, oraz sposób ich wdrożenia). Podczas warsztatu, Deloitte zaprezentuje opracowaną metodykę oraz przedstawi szczegóły szacowanych korzyści.
2). Krzysztof Krzyżanowski, Michał Słupski
BIO
Krzysztof Krzyżanowski
Ekspert w zakresie reorganizacji firm, zarządzania projektami i programami, tworzenia biura projektów; zarządzania sytuacjami kryzysowymi, zmianami i ryzykiem; wdrażania i utrzymania efektywnego zarządzania procesowego; audytor systemów zarządzania jakością; zwolennik ciągłego doskonalenia: KAIZEN, TQM. Od trzech lat także wspiera organizacje w zarządzaniu strategicznym poprzez przekuwanie inicjatyw strategicznych w projekty i budowę portfeli strategicznych.
Ukończył Politechnikę Gdańską - Wydział Mechaniczny; stypendysta Uniwersytetu Karlsruhe w Niemczech. Absolwent studiów podyplomowych: ‘Menedżer Jakości’, WSPiZ im. L. Koźmińskiego w Warszawie. W latach 2003-2004 współwłaściciel firmy informatycznej (systemy CRM). Trener i konsultant biznesowy z dziewięcioletnim stażem.
Specjalizuje się w szkoleniach z zarządzania projektowego i procesowego, w szczególności z zarządzania: interesariuszami, celami, zakresem, zmianą, ryzykiem, sytuacją kryzysową, planowania, budowania i funkcjonowania zespołów projektowych oraz efektywnej komunikacji, perswazji, efektywnego zarządzania czasem. Jako konsultant wprowadza rozwiązania w zarządzaniu oparte na logice z wykorzystaniem dobrych praktyk ze znanych metodyk project management’u, filozofii Kaizen i TQM.
Michał Słupski
Kierownik projektów, analityk i architekt oraz niezależny ekspert w zakresie organizacji i zarządzania projektami oraz wdrażania i utrzymania rozwiązań informatycznych. Zdobywał doświadczenie zarówno w małych i średnich przedsiębiorstwach, jak również w projektach korporacyjnych m.in. dla Grupy TP.
Na stałe współpracuje z wieloma firmami, jako Project manager oraz konsultant strategii IT. Prowadzi również szkolenia i warsztaty z zakresu zarządzania projektami oraz metodyk projektowych.
Absolwent Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego a także szeregu kursów i studiów podyplomowych z różnych dziedzin, organizowanych m.in. przez Szkołę Główną Handlową, Wyższą Szkołę Finansów i Zarządzania – m.in. Podyplomowego Studium Zarządzania Projektami oraz Studium opracowywania projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Dzięki bardzo szerokiej wiedzy i doświadczeniu w zakresie IT potrafi łączyć świat technologii z potrzebami biznesowymi i rynkowymi oraz skutecznie dobierać środki i rozwiązania poprawiające skuteczność i efektywność operacyjną oraz siłę strategiczną.
Specjalizuje się również w analizach strategicznych oraz opracowywania studiów wykonalności. Technologicznie specjalizuje się we wdrażaniu i rozwijaniu systemów obiegu dokumentów i workflow, CRM, portalach intranetowych i ekstranetowych, systemach wspierających zarządzanie projektami, business intelligence a także złożonych systemach CMS i projektach infrastrukturalnych.
TEMAT:
„Junior PM Survival”
Różne problemy młodych kierowników projektów. Jak im sprostać i jak ich unikać.
Warsztat poświęcony będzie problemom, napotykanym na początku kariery w zarządzaniu projektami, zarówno w sytuacjach awansu jak i rozpoczęcia pracy jako PM.
3). Tom Taylor
BIO:
Tom Taylor to doświadczony project manager z Wielkiej Brytanii. Prezes brytyjskiego stowarzyszenia zarządzania projektami Association for Project Management (APM), współzałożyciel organizacji Buro Four, dyrektor firmy dashdot i Profesor Wizytujący Uniwersytetu Salford. Tom Taylor znany jest jako: pewny siebie i energiczny mówca, prezenter, wydawca i autor wielu publikacji na temat innowacyjnego biznesu i nietypowych kwestii zarządzania, doświadczony i entuzjastyczny wykładowca i kierownik szkoleń, zdobywca nagród, bardzo doświadczony project manager, doradca, konsultant. Więcej informacji na stronach www.dashdot.co.uk oraz www.tomtaylor.info.
TEMAT:
“LOOKING AHEAD – SURFING, SKIING, DRIVING and possibly project management.
A personal view of PM trends and fashions for the rest of the decade”
Are you looking ahead?
Are you interested in fashion and trends – in all things – and perhaps project management?
The thing about fashions is that it is never clear if they are: a passing fad which will never take off; or will for a while but then fade away; or be absorbed into the main stream losing their novelty and becoming common place.
You know you have options including: to be unaware; you can be aware but decide to ignore; you can disregard; you can acknowledge, accept or appreciate; you can decide to wait and see; you can adopt, grasp and exploit; you can direct and encourage others about the topic; and there may be more options.
This presentation will identify some of the fashions and trends which the presenter can see occurring now and possibly having influence for the rest of this decade.
BLOK B
1). Justyna Baranowska (Kierownik Obszaru Produktowego Zarządzanie Projektami w Firmie Sofrecom)
TEMAT:
„DRHEAM: Innowacyjna odpowiedź na kryzys”
A COMPLEX ENVIRONMENT
Companies today face must face exponentially increasing project complexity. In answer to this, many have evolved to matrix-based project/function organizations. This leads however to increasingly more human and technological interfaces.
As a result, uncertainty grows within projects, and significantly decreases the reactivity of an organization and its capacity to manage projects efficiently by taking the right strategic decisions.
THE MANAGERIAL CRISIS
Managing urgency, permanent crisis, disconnected hierarchies, frustration and lack of purpose at work: all these symptoms underscore the current managerial crisis.
The vertical and matrix organizational models are not capable of dealing with the challenges of increasing complexity.
THE APPROPRIATE ANSWER
To manage this complexity, DRHEAM offers a new management model, , focused on developing human relations and creating value. The set of tools offered by the DRHEAM model provides a complete managerial process to manage complex projects.
2). Maciej Sowiński
BIO
Agile coach i IT project manager z doświadczeniem w dużych międzynarodowych projektach realizowanych w zwinnym (Scrum, Kanban) i tradycyjnym (Prince2) podejściu. Pracował z wieloma rodzajami klientów, od polskich start-up'ów do międzynarodowych korporacji. W projektach koncentruje się na efektywności, dostarczaniu realnej wartości klientom i transparentności.
TEMAT:
“Business Value Game”
Opis gry:
Agile teams want to deliver maximum business value. That’s easy if the Onsite Customer assigns business value to each story. But how does the Customer do that? How can you estimate business value? How do you decide between stories? How do you decide between projects? How do you decide between clients? This game gives you some simple business value estimation techniques that are “good enough” for everyday use. Teams of ‘businesspeople’ have to make plans for their development team. The goal of the game is to earn as much money as possible.
We provide the clients and their wishes. We suggest the techniques to estimate business value.
The rest is up to you.
3). Prof. Sergey Bushuyev (Ukrainian Project Management Association)
BIO
Konsultant zarządzający w firmie R311 sp. z o.o. posiadający kilkuletnie doświadczenie projektowe, pracujący w projektach informatycznych jako analityk, architekt, szef wdrożenia.
W projektach doradczych pełni rolę eksperta od procesów IT Governance (analizy, zarządzanie zmianą, metodyki wytwórcze oprogramowania).
Od kilku lat realizuje się jako ekspert zarówno od metodyk zarządzania projektem, portfelem projektów jak również praktyczną implementacją tychże zestawów zasad poprzez wdrażanie zmian w kulturze projektowej u klientów oraz wdrażanie systemów klasy PPM (Project Portfolio Management). Metodyki zarządzania projektem oparte o światowe standardy (PMBoK, Prince2) wdrożył w kilku organizacjach. Ma za sobą kilka wdrożeń różnych systemów klasy PPM (IBM Rational Portfolio Manager, CA Clarity, Compuware Changepoint)). W projektach pełni najczęściej role: kierownik projektu, architekt rozwiązania biznesowo-technologicznego, główny analityk, szef wdrożenia w przypadku wdrożeń systemów.
TEMAT:
“Znaczenie Biura Projektu (Project/Program Management Office) i jego udział w osiąganiu sukcesu projektu”
- Dlaczego Biuro Projektu jest niedoceniane – zrozumienie roli i ważności PMO
- PMO – „prawa ręka” Kierownika Projektu i centrum dowodzenia
- Procedury PMO – zarządzanie ryzykiem i zdarzeniami, kontrola harmonogramu i budżetu, raportowanie, dokumentacja
- Znaczenie PMO dla skutecznej komunikacji projektu