Po spotkaniu ŚGR: porównanie wiodących narzędzi wspierających zarządzanie projektami
Zgodnie z zapowiedzią, w dniu 27 lutego odbyło się w Katowicach pierwsze w tym roku spotkanie Śląskiej Grupy Regionalnej IPMA Polska. Tematem spotkania było przedstawienie i porównanie wiodących narzędzi wspierających zarządzanie projektami: Microsoft Project oraz Oracle Primavera P6. Prezentacja obu produktów prowadzona była równolegle, dzięki czemu uczestnicy spotkania mieli możliwość bezpośredniego ich porównania rozwiązań podczas wykonywania tych samych czynności.
W ramach spotkania przedstawione zostało wykorzystanie obu programów podczas pełnego planowania projektu. Poruszone zostały takie zagadnienia jak:
- tworzenie nowego projektu, określania atrybutów projektu;
- dodawanie zadań, struktura podziału pracy (SPP), osadzanie zadań w SPP, tworzenie zależności między zdaniami;
- kamienie milowe;
- kalendarze (na poziomie projektu, zasobu, zadania);
- plany bazowe oraz możliwość analizy różnych wariantów realizacji projektu;
- zarządzanie zasobami, przypisywanie zasobów do zadań, typy zadań;
- analiza kosztów projektu, możliwość zastosowania Metody Wartości Wypracowanej;
- możliwości raportowania oraz analizy danych, w tym z zastosowaniem zewnętrznych narzędzi klasy Business Intelligence.
Na każdym z wymienionych etapów wskazane zostały podobieństwa i różnice w działaniu obu rozwiązań. Uwzględnione zostały różnice w interfejsie użytkownika, wskazano możliwości dostosowania narzędzi do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Oba produkty prezentowane były przez doświadczonych użytkowników, dzięki czemu, w oparciu o doświadczenia z prowadzonych rzeczywistych projektów, przedstawiono liczne praktyczne wskazówki usprawniające pracę zarówno planistów jak i kierowników projektów.
Wydarzenia Grupy
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|