Po spotkaniu ŚGR: porównanie wiodących narzędzi wspierających zarządzanie projektami

Zgodnie z zapowiedzią, w dniu 27 lutego odbyło się w Katowicach pierwsze w tym roku spotkanie Śląskiej Grupy Regionalnej IPMA Polska. Tematem spotkania było przedstawienie i porównanie wiodących narzędzi wspierających zarządzanie projektami: Microsoft Project oraz Oracle Primavera P6. Prezentacja obu produktów prowadzona była równolegle, dzięki czemu uczestnicy spotkania mieli możliwość bezpośredniego ich porównania rozwiązań podczas wykonywania tych samych czynności.

W ramach spotkania przedstawione zostało wykorzystanie obu programów podczas pełnego planowania projektu. Poruszone zostały takie zagadnienia jak:

­   - tworzenie nowego projektu, określania atrybutów projektu;

   - dodawanie zadań, struktura podziału pracy (SPP), osadzanie zadań w SPP, tworzenie zależności między zdaniami;

­   - kamienie milowe;

­   - kalendarze (na poziomie projektu,  zasobu,  zadania);

­   - plany bazowe oraz możliwość analizy różnych wariantów realizacji projektu;

­   - zarządzanie zasobami, przypisywanie zasobów do zadań, typy zadań;

­   - analiza kosztów projektu, możliwość zastosowania Metody Wartości Wypracowanej;

­   - możliwości raportowania oraz analizy danych, w tym z zastosowaniem zewnętrznych narzędzi klasy Business Intelligence.

Na każdym z wymienionych etapów wskazane zostały podobieństwa i różnice w działaniu obu rozwiązań. Uwzględnione zostały różnice w interfejsie użytkownika, wskazano możliwości dostosowania narzędzi do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Oba produkty prezentowane były przez doświadczonych użytkowników, dzięki czemu, w oparciu o doświadczenia z prowadzonych rzeczywistych projektów, przedstawiono liczne praktyczne wskazówki usprawniające pracę zarówno planistów jak i kierowników projektów.